tiistai 26. toukokuuta 2009

Merikarvialla käsivarsia polttamassa

Viime viikonloppu, tai oikeammin lauantai ja sunnuntai tuli vietettyä Merikarvianjoella kalastellen. Lähdettiin Heikin kanssa lauantaina aamulla ajelmaan kohti Merikarviaa. Matkalta ei puuttunut jännitystä, sillä hieman ennen Närpiötä vastaan tulleesta rekan perävaunusta rikkoutui rengas juuri automme kohdalla. Seurauksena oli tästä se että autoon tuli lommo ja maaliakin vähän lähti, mutta tiellä pysyttiin. Pahemminkin olisi voinut käydä, sillä kun tilannetta tutkittiin tarkemmin, oli renkaan rikkoutuminen paukauttanut irti myös peltisen säilytyslaatikon perävaunun kyljestä ja joka oli vain niukasta mennyt automme ohitse. Säikähdyksellä siis selvittiin ja peltiä, sekä maalia löytyy kaupasta. Tästä matka jatkuikin sitten varsin rauhallisesti.

Itse kalastus Merikarvialla aloitettiin Lankosken luonnonuomasta, mutta ei tässä paria tuntia kauempaa viihdytty, sillä vettä oli uomassa todella vähän, eikä kaloja pahemmin näkynyt. Siirryttiin siitä sitten Puukoskelle jossa alkoikin tapahtua. Varsin nopeasti tuli kolme kirjolohta ylös.

Merikarvian kirbeli

Pian tämän jälkeen tapahtuikin varsin mielenkiintoinen tapahtuma: larvastelin normaalisti ja tein sitten kala/pohjan tartuttamiseksi normaalin vastaiskun, katkesi Orvikseni aivan kahvan yläreunasta. Hieman hölmistyneenä piti rannalle könytä asiaa ihmettelmään.

Orvis osina

Aivan kahvan yläreunan alta oli vapa mennyt poikki. Liimauksetkin tuossa oli päällä, joten valmistusvirheestä varmasti on kyse. Mutta aika huono tuuri tuntuu näiden 4-luokan vapojen kanssa olevan. Viime kesänä sai tapella Visionin kanssa ja nyt sitten tämä talvella ostamani kepukka hajoaa...

No mentiin siitä sitten vaihtmaan vapa autolle ja vaihdettiin koskeakin. Auto suunnattiin siellä sitten Stäävitkoskelle. Sieltä tulikin minulle yksi kirjolohi ja harjus ylös, sekä Heikille kaksi kirjoa.

Lopetettiin päivä vielä Holmankoskelle, jossa Heikki katkotti siimat kirjolohelle. Siitä olikin hyvä mennä majoitukseemme Eumerin fishing centeriin keräämään voimia sunnuntaiksi.

Aamulla syötiin aamupala, jonka jälkeen menin Holmankoskelle pariksi tunniksi onkimaan, Heikin vielä jäädessä nukkumaan. Saaliina oli yksi nätti harjus ja yksi kirjo.

Siitä sitten lähdin potkimaan Heikin ylös ja suunnattiin kohti Puukoskea. Tapahtumia alkoi heti olemaan mukavasti molemmilla ja pian oli meillä molemmilla käynyt kaksi kirjoa haavissa.

Heikki ja virkeä kirjolohi

Päivä käytiin lopettamassa Vaadit- ja Stäävitkoskilla josta tuli vielä pari kirjohta kotiin viemiseksi ja lisäksi Heikki sai mukavan kokoisen harjuksen. Pari kirjolohta onnistuin myös karkuuttamaan.

Onnistuin myös polttamaan käsivarteni reissussa varsin mukavasti, sillä kaksi päivää kalastusta auringonpaisteessa t-paidalla saa käsivarret oikein veikeän värisiksi. Nyt on onneksi jo kirvely alkanut helpottamaan... Erittäin mukava reissu oli muuten kyseessä ja varmaankin tulee merikarvialla uudestaankin vierailtua tulevaisuudessa.

Nyt viikonloppuna onkin sitten Perhonjoen sm-karsintakilpailu ja kovasti on koitettu saada kaikki tarvittavat asiat hoidettua. Hyvältä näyttää kaikin puoli. Vesitilanne tulee olemaan erinomainen, ellei lähipäiviksi luvattu sade kovin paljoa vettä nosta.